Logowanie

Wydział Zarządzania

Praktyczna Strona Biznesu

Rozpoczynamy nowy cykl wykładów pt. "Praktyczna Strona Biznesu". Zapraszamy do nich najlepszych i najciekawszych specjalistów w swoich dziedzinach - czyli praktyków biznesu. Bedą dzielić się z nami PRAKTYCZNĄ wiedzą i osobistymi doświadczeniami ze swojej pracy i odpowiadać na wszystkie Wasze pytania. 

Wykład nr 21

11 grudnia o godzinie 11.15 spotkamy się z Adamem Łukaszewskim - wiceprezesem Stellantis Finacial Services Polska, który opowie jak budować autorytet lidera i zarządzać zespołami.

Miejsce spotkania

Wydział Zarządzania, sala 409, budynek B-4

O Prelegencie

goscie_goscie.jpg

Od ponad 27 lat w sektorze finansowym, w tym ponad 25 lat na stanowisku kierowniczym, głównie z doświadczeniem sprzedaży, współpracy z kluczowymi klientami, także importerami samochodowymi oraz zarządzaniu samodzielną jednostką. Od 4 lat zarządza w rotacyjnej roli Prezesa/Wiceprezesa Stellantis Financial Services - spółką joint venture Santander Consumer Bank i Stellantis Financial Services France. Przez prawie całą swoją karierę zawodową zarządza ludźmi, pracuje nad ich osobistym rozwojem i motywacją.

Wykład nr 21

23 października o godzinie 11.15 spotkamy się z prof. Markiem Michalskim z Uniwersytetu w Waszyngtonie, który opowie czego możemy nauczyć się od amerykańskich startupów.

Tytuł wykładu

Can We Learn the American Way of Start-Ups?

Miejsce spotkania

Wydział Zarządzania, sala 409, budynek B-4

O Prelegencie

Mark  Michalski Headshot

Profesor Michalski jest doświadczonym wykładowcą w zakresie zarządzania, marketingu, przedsiębiorczości i finansów. Wykładał na uniwersytetach w USA, Europie oraz w Chinach. Pracował jako konsultant w Banku Światowym (IBRD), Międzynarodowym Funduszu Walutowym (MFW), Unii Europejskiej (UE), Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz uczestniczył w Projektach Pomocowych ONZ - (UNDP) i organizacjach biznesowych. Zakres prowadzonych wykładów: zarządzanie strategiczne, marketing przedsiębiorczości, bankowość i zarządzanie finansami, marketing międzynarodowy oraz etyka, komunikacja i zachowania w biznesie.

Wykład nr 20

16 czerwca o godzinie 13.15 zapraszamy na spotkanie z Jackiem Wieczorkowskim - Kierownikiem Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta (CX), który opowie o emocjach i języku w świecie biznesu.

Temat pierwszej części spotkania : 

Podróż bardzo sentymentalna, czyli o znaczeniu emocji w mapowaniu ścieżek klientów

Miejsce spotkania: 

Wydział Zarządzania, budynek B-1, sala 308

Opis wystąpienia:

Upadki mitów bywają bolesne i głośne – zwłaszcza tych powtarzanych od wieków. Tym razem zanosi się na prawdziwy nokaut, którego nie powstydziłby się Mike Tyson w najlepszej formie, a o którym Artur Szpilka może tylko pomarzyć. W niebieskim narożniku „ekonomia behawioralna”, w czerwonym „ekonomia klasyczna” – pierwsza runda, gong, starcie... I mamy decydujący cios z jednorożca – Adam Smith, zgodnie z oczekiwaniami bukmacherów i ku uciesze tłumów, ląduje na deskach i bezpowrotnie traci mistrzowski pas. Największym przegranym tej walki okazuje się jednak jego teoria „homo economicus”. Szkodliwy mit, który postrzegał człowieka (i konsumenta) jako robota podejmującego wyłącznie rozsądne, skalkulowane decyzje, oparte o logikę i maksymalizację zysków. Po tym spektakularnym nokdaunie, nadszedł wreszcie czas, aby emocje dumnie wkroczyły na biznesowe salony i odzyskały należne im miejsce. Bez zrozumienia i świadomego projektowania emocji klientów, nasz biznes będzie jak emerytowany bokser, który dostał za dużo ciosów w głowę – niedowidzący i niedosłyszący potrzeb klientów, a przez to skrajnie nieskuteczny. Jeśli ta bokserska metafora do Ciebie nie przemówiła, to powiem wprost – podczas naszego spotkania spróbuję Cię przekonać, że każda „podróż klienta” od emocji się zaczyna i na emocjach kończy.

Temat drugiej części spotkania:

Słowa mają moc, czyli język w służbie biznesu!

Która stwierdzenie jest Ci najbliższe?

  • Potrafił(a)bym napisać wiersz, tekst piosenki, powieść.
  • Potrafił(a)bym stworzyć tekst instrukcji, regulaminu lub innego dokumentu formalnego.
  • Moim żywiołem są precyzyjne podpowiedzi i potrafię prowadzić do celu lepiej niż Krzysztof Hołowczyc.
  • Potrafił(a)bym skutecznie wytłumaczyć swojej babci lub dziadkowi jak odebrać paczkę w paczkomacie.
  • Nie lubię marnować słów – piszę tylko tyle, ile jest potrzeba i ani słowa więcej.

Niezależnie, którą odpowiedź wybrałaś/wybrałeś – mam dla Ciebie dwie wiadomości. Tradycyjnie: dobrą i złą. Zła jest taka, że od potrzeby skutecznej (oby!) komunikacji w swojej pracy nie uciekniesz. Dobra wiadomość jest jednak taka, że język to elastyczna bestia i wszyscy znajdą w nim coś dla siebie. Dla jednych język będzie niczym malarska paleta, którą wymalują najlepsze emocje na twarzach odbiorców, a dla innych jak klucz dynamometryczny, który zapewni słowom niespotykaną wcześniej precyzję. Zapraszam Cię na mały spacer po prostym języku, języku perswazyjnym, UX writingu, a może nawet zahaczymy o copywriting 😉 Podczas naszego spotkania porozmawiamy też o mitycznym już CTA, ale także o komunikacji, która buduje relacje. Wszystko po to, abyśmy na język spojrzeli jak na istotne, ale wciąż niedoceniane, narzędzie naszej pracy. Słowa mają moc. Przekonaj się o tym!

O Prelegencie:

jacek_wieczorkowski_zdjecie.jpg

Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta (CX)

Wyznawca i propagator ekonomii behawioralnej, ewangelista Customer Experience, żarliwy krytyk koncepcji „homo economicus”. Twierdzi, że każde doświadczenie zaczyna i kończy się na emocjach. Z biznesowych cytatów najbardziej lubi ten Richarda Bransona: “Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów”. Konsekwentnie powtarza, że rolą CX nie jest sprzedawanie, ale ułatwienie kupowania. W branży bankowej od 2004 roku - od samego początku związany z jakością obsługi, a od kilku lat z obszarem CX/UX. Doświadczenie w bankowości zdobywał m.in. w Banku Millennium, AIG Bank Polska, Getin Noble Bank oraz Santander Consumer Bank. Trener, mentor, konsultant prostego języka, juror w międzynarodowych konkursach Customer Centricity oraz prelegent na konferencjach branżowych.

Wykład nr 19

12 maja o godzinie 11.15 zapraszamy na kolejny wykład z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Tym razem naszym gościem będzie Adam Piwek - Employer Branding Manager, dmTECH.

Temat spotkania: 

Jak poznać dobrego pracodawcę? Między employer brandigiem a rzeczywistością

Miejsce spotkania:

Wydział Zarządzania, budynek B-4, sala 227

Temat wykładu wprowadzającego: Jak poznać dobrego pracodawcę? Między employer brandigiem a rzeczywistością

Znalezienie dobrego pracodawcy to nie tylko właśnie CV i udział w rekrutacjach. To także wyzwanie, które pomoże Ci zdecydować, czy warto zainwestować swój czas do tego, aby pracować właśnie w takiej organizacji. Podczas wystąpienia ekspert dmTECH opowie o tym, co robią firmy, aby znaleźć dopasowanych pracowników, ale także na co zwrócić uwagę, aby nie rozczarować się już na początku współpracy

Temat warsztatu: Zanim zaczniesz, czyli ABC tworzenia skutecznej persony

Persona to nie tylko jedno z istotnych narzędzi marketingowych, ale także biznesowych. Podczas praktycznego warsztatu zastanowimy się w praktyce, co zrobić, aby stworzona przez nas persona faktycznie pomogła nam w prowadzeniu naszych projektów i przynosiła rzeczywistą wartość biznesową, także w rozwiązaniach technologicznych.

O Prelegencie:

"Od ponad 15 lat podaje rękę w imieniu marek i organizacji. Od ponad 10 lat buduje społeczności i zajmuje się digital marketingiem. Na swoim koncie ma działania dla takich marek jak Santander Consumer Bank, Apsys, Wrocław Fashion Outlet, Factory, instytucji publicznych oraz organizacji pozarządowych. Aktualnie odpowiada w Polsce za obszar marki pracodawcy dla dmTECH – spółki technologicznej dm - jednej z największej sieci drogerii w Europie. Ekspert z zakresu marki pracodawcy, CSR, autor ponad 100 praktycznych publikacji z obszaru marketingu i HR".

Wykład nr 18

19 kwietnia o godzinie 15.15 zapraszamy na kolejny wykład z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Tym razem naszym Gościem będzie Agnieszka Nosal - Sales & Marketing Area Director w Transcash.eu.

Temat spotkania

Lejek marketingowy

Miejsce spotkania

Budynek B-4, sala 227

Plan wykładu

  • Lejek kiedyś i dziś
  • Od czego zacząć?
  • Podpalaj i gaś
  • Projektowanie lejka marketingowego - warsztat

O Prelegentce

agnieszka_nosal.jpg

Agnieszka Nosal, Sales & Marketing Area Director w Transcash.eu

Od ponad 15 lat zawodowo związana z marketingiem cyfrowym. Od kilku lat skupia się na tworzeniu rozwiązań cyfrowych w obszarze finansowania dla biznesu. Fanka nowoczesnych technologii. Ostatnio zafascynowana rozwiązaniami działającymi w oparciu o wykorzystanie sztucznej inteligencji. Wierzy, że dzięki cyfryzacji i automatyzacji procesów buduje się przewagę konkurencyjną, a dobrze opracowany lejek marketingowy to podstawa skutecznych działań reklamowych.

Wykład nr 17

UWAGA! Z przyczyn od nas niezależnych zmuszeni jesteśmy odwołać wykład Pana Marka Pasztetnika w ramach cyklu Praktyczna Strona Biznesu. Wydarzenie przeniesiono na 24 marca, godzina i miejsce pozostają bez zmian.

17 marca w godzinach 11.15-13.00 zapraszamy na kolejny wykład z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu" połączony ze spotkaniem Koła Naukowego - Ability (https://www.ability.pwr.edu.pl), podczas którego zostaną przedstawiony terminy wyjazdów studyjnych do firm (Toyota, LG, IBM w semestrze letnim ). Prelegentem będzie Marek Pasztetnik – Prezes Zarządu Zachodniej Izby Gospodarczej. Tym razem wykład będzie miał miejsce w formie stacjonarnej w sali 308 w budynku B-1.

Temat spotkania

Sukces w biznesie

Miejsce spotkania

Budynek B-1, sala 308

Tematy spotkania

  • Rola izb gospodarczych w otoczeniu biznesu
  • W jaki sposób i czy warto korzystać z doświadczeń innych krajów. Przykład Niemiec i Wielkiej Brytanii
  • Współpraca nauki z biznesem to początek czy koniec drogi
  • O korzyściach ze współpracy (nauka i biznes)
  • Znane i nieznane fakty w obszarze tzw. przepisów na sukces

O Prelegencie

Marek Pasztetnik - prezes Zarządu Zachodniej Izby Gospodarczej – Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Doradca Prezydenta Pracodawców RP, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza”. Członek unijnej sieci informacyjnej Team Europe.

Wykład nr 16

24 stycznia o godzinie 15.15 zapraszamy na kolejny wykład z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu", który wygłosi prof. Marek Banaszkiewicz z Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk.

Temat spotkania: 

Tworzenie Startupu w obszarze technologii kosmicznej oraz praktyczne zastosowanie technologii kosmicznej w przemyśle a proces  zarządzania

Link do spotkania:

https://pwr-edu.zoom.us/j/92061398292?pwd=SEJtTEN0WUxsaUlPenNjbUgzejBUUT09

Identyfikator spotkania: 920 6139 8292

Kod dostępu: 504699

banaszkiewicz.png

O Prelegencie:

Prof. Marek Banaszkiewicz - obecnie kierownik oddziału CBK PAN w Zielonej Górze, specjalista w dziedzinach planetologii i robotyki kosmicznej, uczestnik misji kosmicznych ESA: Cassini/Huygens, Rosetta, Herschel, TGO, Ariel. Dyrektor Centrum Badań Kosmicznych w latach 2006 - 2014, Prezes Polskiej Agencji Kosmicznej w latach 2014 - 2016. Ekspert Parlamentarnej Grupy ds. Przestrzeni Kosmicznej. Członek Rady Doradczej Europejskiego Instytutu Polityki Kosmicznej (ESPI).

Wykład nr 15

6 grudnia o godz. 15.15 zapraszamy na kolejny wykład z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu", który wygłosi prof. Katarzyna Cheba z ZUT w Szczecinie.

Temat spotkania: 

When is co-creation really co-created? Wady i zalety ko-kreacji

Link do spotkania: 

O wykładzie:
Ko-kreacja to obecnie jeden z powszechniej używanych terminów, pojawiający się zarówno w kontekście rozważań i badań naukowych, jak również praktyki gospodarczej. W bazie Web of Science indeksowanych jest obecnie ponad 12 tys. publikacji z tego zakresu. Jeżeli dołączy się do takiego wyszukiwania – określenie „co-design” – jest ich już ponad 25 tys. Ko-kreacja przedstawiana jest w nich najczęściej jako sposób na (współ) tworzenie wartości, (współ) rozwiązywanie problemów, czy (współ) projektowanie nowych produktów i usług. Pojawia się również jako sposób na poszukiwanie rozwiązań dla nowych, jeszcze mało rozpoznanych problemów badawczych. Publikacji opisujących współtworzenie jako sposób np. na optymalizację dostaw ostatniej mili jest obecnie w bazie WoS – jedynie 16. W 53 pracach ko-kreacja omawiana jest w kontekście transformacji energetycznej i aż w ponad 7 tys. w połączeniu z innowacjami.

Czy współtworzenie jest jednak zawsze skutecznym sposobem projektowania usług, czy tworzenia nowych rozwiązań? Jakie są wady i zalety ko-kreacji i czy jest to naprawdę nowe podejście w nauce i w praktyce gospodarczej?

O Prelegentce:
1580835090565.jpg
Katarzyna Cheba, dr hab., prof. ZUT (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie), pracownik naukowo-badawczy w Katedrze Zastosowań Matematyki w Ekonomii na Wydziale Ekonomicznym. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Dużymi Programami i Projektami, zakończonych uzyskaniem tytułu Mastère Spécialisé przyznawanego przez Konferencję Szkół Grande École. Członek Zarządu Lubuskiego Klastra Metalowego. Ekspert w projektach PARP np. Benchmarking klastrów, Benchmarking parków technologicznych. Obecnie – koordynator merytoryczny w ramach projektu „SMART PANEL II – badania jakościowe i analizy na potrzeby Procesu Przedsiębiorczego Odkrywania”, dotyczącego „Monitoringu Krajowej Inteligentnej Specjalizacji”. Ma w swoim dorobku projekty i badania realizowane dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, KPRM, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, urzędów marszałkowskich itp.

Wykład nr 14

16 listopada 2022 o godzinie 15.15 zapraszamy na pierwszy w tym roku akademickim wykład z cyklu Praktyczna Strona Biznesu. Naszym gościem będzie Wolodymyr Tokar z Państwowego Uniwersytetu Handlowo-Ekonomiczego z Kijowa na Ukrainie. Wykład będzie miał formę hybrydową - spotkamy się w sali 409 i na platformie zoom.

Temat spotkania: Wpływ wojny rosyjsko-ukraińskiej na bezpieczeństwo narodowe krajów europejskich

Link do spotkania:

https://pwr-edu.zoom.us/j/95944181505

Identyfikator spotkania: 959 4418 1505

Proponowany porządek wykładu:

Wpływ wojny rosyjsko-ukraińskiej na bezpieczeństwo gospodarcze krajów

1. Ogólne przemyślenia na temat obecnej wojny
2. Podstawy ekonomicznego bezpieczeństwa państwa (teoria)
3. Wpływ wojny na bezpieczeństwo gospodarcze krajów europejskich
4. Priorytetowe kroki w celu pomocy Ukrainie (i Unii Europejskiej)

O Prelegencie

tokar.jpg

Doktor nauk ekonomicznych (doktor habilitowany), profesor, profesor Katedry Inżynierii Oprogramowania i Cyberbezpieczeństwa, Wiodący Specjalista Działu Projektów Grantowych Państwowej Wyższej Szkoły Handlu i Ekonomii. W latach 1996-1997 ukończył szkołę średnią w Stanach Zjednoczonych w ramach programu "Supporting Future Leaders" W latach 2016-2019, na zaproszenie, prowadził zajęcia w University of Redlands School of Business (Kalifornia, USA), SGH (Warszawa, w ramach mobilności akademickiej) oraz Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (Filia w Piotrkowie Trybunalskim) jako członek grupy roboczej ds. opracowania planu równości płci Państwowej Wyższej Szkoły Handlu i Ekonomii na lata akademickie 2022-2024, Kierownik szkolenia Katedry Jean Monnet "Wpływ integracji europejskiej na bezpieczeństwo gospodarcze państw członkowskich UE", trener w zakresie "Rozwoju innowacji i inwestycji w Unii Europejskiej" oraz "Rzecznictwa na rzecz integracji europejskiej", trener Programu Małych Grantów Dyplomacji Publicznej. Certyfikowany ekspert w zakresie ekspertyzy prawnej dotyczącej płci (szkolenie "Szkoła dla trenerów w zakresie ekspertyzy prawnej dotyczącej płci", zorganizowane przez UNWomen na
Ukrainie), współzałożyciel "Inicjatywy genderowej dla uniwersytetów i społeczeństwa". Laureat Stypendium Gabinetu Ministrów Ukrainy dla Młodych Naukowców. Programista, kierownik, koordynator i nauczyciel-szkoleniowiec w projektach Erasmus+.

Wykład nr 13

9 maja 2022 roku o godzinie 17.00 zapraszamy na kolejny wykład online z cyklu Praktyczna Strona Biznesu. Naszym gościem będzie Bogdan Jeż - dyrektor sanatorium w Dusznikach Zdroju, wcześniej długoletni dyrektor PKO BP we Wrocławiu.

Temat spotkania: Doświadczenia w zarządzaniu bankiem i firmą

Link do spotkania: 

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3agBRd6-ZJh2LMJTEDC3EAfeY5uUzJ0malbVDfOYj-giw1%40thread.tacv2/1648813457380?context=%7b%22Tid%22%3a%22d0da435b-a7e7-4d74-a4ae-f72cf8f3b2db%22%2c%22Oid%22%3a%225e79edd6-baae-46a1-8818-dac47f1c58e4%22%7d

Proponowany porządek wykładu:

1. Zarządzanie zmianą w organizacji – wybrane zagadnienia na bazie własnych doświadczeń

  • główne źródła i płaszczyzny zmian
  • rozwinięcie hasła: „Jedno co pewne – to zmiana” (przysłowie chińskie)
    A może hasło: „ … Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki” ( rozwinięcie słów Benjamina Franklina w liście do Jean-Baptiste Leroy’a, 1789)

2. Co jest celem zmiany?

  • wizja (a może marzenie?)
  • postawa menedżera (szefa) w zmianie – rola przywódcy

3. Wyprawa, podróż w nieznane? – jak pociągnąłem za sobą ludzi – przykłady
4. Lęk przed zmianą a może opór przed zmianą? – źródła i obszary pochodzenia
5. Jak zmotywować innych, a jak motywować siebie (z pozycji przełożonego) i czy jest to możliwe?

O Prelegencie:

bogdan_j.jpg

Bogdan Jeż – Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego (Wydział Prawa i Administracji). Ukończył Studnia Podyplomowe na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, kierunek Finanse i Bankowość oraz Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzanie w Oświacie w Instytucie Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie a także kurs MBA w koordynowanej opiece zdrowotnej. Związany przez blisko 30 lat z bankowością korporacyjną, w tym przez 20 lat (1999-2019) pełnił funkcję kierownicze na różnych szczeblach zarządzania w organizacji PKO Bank Polski (Dyrektor Oddziału, Dyrektor Centrum, Dyrektor ds. Sprzedaży). Od 2019 zarządza jednostką organizacyjną Sanatorium Uzdrowiskowe Zimowit w Dusznikach Zdroju, wchodzącą w skład firmy Sanatoria Dolnośląskie spółka z o. o. 

Wykład nr 12

25 kwietnia 2022 o godzinie 17.00 na zapraszamy na dwunasty już wykład z cyklu "Praktyczna strona biznesu", który poprowadzi Łukasz Rut - Dyrektor ds. promocji i rozwoju Parku Technologicznego Interior i Zastępca dyrektora ds. rozwoju Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej. 

Link do spotkania:

Temat spotkania:

Budowa zespołów w sieciach otwartych innowacji.

Porozmawiamy o selekcjonowaniu, zarządzaniu i motywowaniu zespołów realizujących ambitne projekty rozwoju innowacji. Innowacje są tu budowane w formule otwartej, w której tworzone są szerokie interdyscyplinarne zespoły eksperckie, przy wykorzystaniu doświadczeń międzynarodowych.

O Prelegencie

Łukasz Rut - certyfikowany Trener Biznesu. Doktorant Uniwersytetu Zielonogórskiego w zakresie kapitału społecznego firm startup. Zastępca dyrektora ds. rozwoju Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej. Dyrektor ds. promocji i rozwoju Parku Technologicznego Interior. Koordynator projektu „Lubuski Bon na innowacje” - największego w historii regionu projektu grantowego współpracy nauki i biznesu. Ekspert ds. innowacyjności Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i Polskiego Centrum Polska Cyfrowa. Ekspert ds. przedsiębiorczości Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz ds. startupów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Ambasador Fundacji Startup Poland. Specjalizuje się w transferze technologii, współpracy nauki i biznesu, rozwoju firm startup i kooperacji biznesowej. Maratończyk, podróżnik i taternik.

lukasz_rut.jpg

Wykład nr 11

4 kwietnia 2022 roku o godznie 9.15 zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Naszymi goścmi będą: Sebastian Solecki - Dyrektor Obszaru Sprzedaży w regionie Wrocławskim firmy Aviva i Rafał Sroka - Ekspert ds. ubezpieczeń i inwestycji z kancelarii finansowej kfrs.pl. Temat wykładu: Ubezpieczenia gospodarcze a system ubezpieczeń społecznych, perspektywa ubezpieczyciela.

Link do spotkania:

https://pwr-edu.zoom.us/j/98628177923?pwd=UHczckptSXRLb1ZaQm9ZS0lBR3FvUT09

Identyfikator spotkania: 986 2817 7923
Kod dostępu: wJYy0X

Opis wydarzenia

W 1889 r. kanclerz Niemiec Otto von Bismarck wprowadził pierwszy na świecie system emerytalno-rentowy finansowany z obowiązkowych składek osób pracujących i pracodawców. Pomimo ponad stuletniej historii ubezpieczenia społeczne wciąż rodzą wiele pytań i emocji. Równocześnie jednak w gospodarce wolnorynkowej prężnie rozwija się sektor ubezpieczeń prywatnych. Pojawia się zatem pytanie o wzajemne relacje tych dwóch rodzajów ubezpieczeń?

W trakcie spotkania odpowiemy na pytanie czy ubezpieczenia gospodarcze stanowią bardziej alternatywę czy raczej uzupełnienie ubezpieczeń społecznych? Czy w świetle powszechnego systemu ubezpieczeń jest jeszcze miejsce na prywatną ochronę oraz jakie są prognozy dla obu rodzajów ubezpieczeń?

Prelegenci:

Sebastian Solecki - Dyrektor Obszaru Sprzedaży w regionie Wrocławskim firmy Aviva. Z rynkiem ubezpieczeniowym związany od sześciu lat. Autor projektów internetowego www.karierawubezpieczeniach.pl, a także współtwórca Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Doradców Ubezpieczeniowych Bezpieczna Perspektywa.

Rafał Sroka - Ekspert ds. ubezpieczeń i inwestycji, współpracuje z Aviva od 2020, prowadzi kancelarię finansową kfrs.pl. Ponad 12 lat doświadczenia w ubezpieczeniach indywidualnych i gospodarczych oraz bankowości inwestycyjnej. Karierę zaczynał zaraz po krachu giełdowym w 2008 roku jako doradca ubezpieczeniowy dla grupy AIG w Londynie gdzie ukończył studia ekonomiczne. Następnie tworzył dział globalnego nadzoru obrotu giełdowego dla Credit Suisse. W ostatnich latach zarządzał ponad 100 osobowym działem operacyjnym w AXA XL, wspierając obsługę oraz rozwój ubezpieczeń dedykowanych na rynku Lloyds of London w szczególności w zakresie zarządzania ryzykiem w Energetyce, Flotach, Szpitalach, D&O czy osób HNW. Absolwent Executive MBA na Politechnice Wrocławskiej w 2018 roku.

Wykład nr 10

31 marca 2022 o godz. 11.15 zapraszamy na spotkanie w ramach Praktycznej Strony Biznesu, w roli głównej  - Krystian Ulbin - Prezes Zarządu LGD. Temat wystąpienia: Funkcjonowanie oraz finansowanie organizacji pozarządowych

O Prelegencie:

Krystian Ulbin - Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku ekonomia oraz zarządzanie i inżynieria produkcji. Ukończył studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości. Ekspert w dziedzinie funduszy europejskich oraz zarządzania. Łączy działalność w organizacjach pozarządowych z biznesem oraz samorządem. Prezes Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania "Szlakiem Granitu", właściciel firmy consultingowej oraz członek zarządów spółek prawa handlowego. Działalność w samorządzie rozpoczynał od Departamentu Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, następnie powołany na Pełnomocnika Marszałka ds. Młodzieży. W Urzędzie Miasta w Wałbrzychu odpowiedzialny był za Wałbrzyski Klaster Energetyczny oraz strategie rozwoju. 

Wykład nr 9

13 stycznia 2022 roku o godznie 13.15 zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Tym razem będziemy gościć absolwenta Politechniki Wrocławskiej - Sławomira Borkowskiego z Fidiasz EVC. Temat wykładu: Venutre Capital. Zasady ekonomii do góry nogami?

Link do spotkania:

https://pwr-edu.zoom.us/j/99637773976?pwd=VkZiRjNDSENqbUtDZzAzWGc1MFloUT09

Meeting ID: 996 3777 3976
Passcode: 574353

Plan wykładu:

  • Paradygmat inwestycji VC
  • Co nadaje się do inwestycji VC?
  • Rundy inwestycyjne
  • Jak działa fundusz VC?
  • Proces inwestycyjny
  • Umowa inwestycyjna
O Prelegencie:
slawomir_borkowski.jpg
Sławomir Borkowski - ekspert w dziedzinie finansów, strategii i zarządzania biznesem z ponad 20-letnim doświadczeniem. Dyrektor inwestycyjny w Fidiasz EVC - polskim funduszu inwestycyjnym zorientowanym na projekty typu start-up (robotyka, fintech, przemysł 4.0, biotechnologia). Od lat z powodzeniem wspiera rozwój małych i średnich firm (Photon, Luxon led). Mentor w Concordia Design Accelerator. Z wykształcenia inżynier elektronik z doświadczeniem w audycie finansowym i doradztwie biznesowym.

Wykład nr 8

22 grudnia 2021 roku o 11.15 zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Tym razem będziemy gościć absolwentkę Politechniki Wrocławskiej Panią Annę Picholę. Spotkanie będzie poświęcone tematyce powiązanej z projektowaniem własnej kariery. W ramach spotkania pojawią się tematy:

Profesjonalne podejście do projektowania własnej kariery

  • Mapowanie kompetencji, wizualizacja zasobów
  • Poszukiwania pracy, praktyk, staży z wykorzystaniem mediów społecznościowych, grup, specjalistycznych portali
  • CV i list motywacyjny w oczach osób rekrutujących. Dobre praktyki, typowe błędy
  • Profesjonalny profil na portalu LinkedIn w procesie poszukiwania pracodawców

O Prelegentce

anna_pichola.jpg

Anna Pichola jest absolwentką Politechniki Wrocławskiej, ukończyła studia na kierunku Zarządzanie i Marketing na Wydziale Informatyki i Zarządzania. Przebywała przez rok na stypendium w Uniwersytecie Strathclyde w Glasgow, gdzie zapoznawała się z zagadnieniami dot. rozwoju biznesu. Ukończyła studia podyplomowe uzyskując kwalifikacje trenerki biznesu, coacha oraz specjalistki ds. szkoleń. Od blisko dekady jest związana z branżą HR w Norwegii.

Link do spotkania:

https://pwr-edu.zoom.us/j/97973264593?pwd=aml5UDN3Q2NxRzFNMDlzTExKbWZidz09

Meeting ID: 979 7326 4593

Passcode: BHnNcQ

Wykład nr 7

26 listopada 2021 roku o godzinie 9.15 miał miejsce kolejny wykład online z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Naszym Gościem był tym razem dr inż. Witold Salwach – Prezes Zarządu STOMIL Bydgoszcz. W spotkaniu uczestniczyło ponad 60 osób, 

Plan wykładu:

Przewodzenie zmianom w biznesie – kluczowe elementy

  • Zmiana w biznesie – ciągłe doskonalenie
  • Organizacja hierarchiczna vs oparta na zespołach i współpracy
  • Kluczowe umiejętności dla wdrażania zmian:
  • Rozwiązywanie problemów
  • Zarządzanie programem zmian

Przedstawienie transformacji Stomilu Bydgoszcz w latach 2020 – 2021

  • Krótkie przedstawienie spółki i oferty produktowej
  • Sytuacja (finansowa) na koniec roku 2019
  • Główne elementy planu strategicznego 2020-2022 zatwierdzonego w kwietniu 2020 roku
  • Przegląd działań i osiągnięć w realizacji planu strategicznego

O Prelegencie:

dr inż. Witold Salwach – Absolwent PWr, doktor ekonomii w dziedzinie Nauk o Zarządzaniu, ekspert we wdrażaniu programów doskonałości operacyjnej.Prezes Zarządu STOMIL Bydgoszcz, wcześniej min. kierownik projektów w McKinsey and Company, dyrektor w Koelner, TechniSacie i TeleFonice. 

dr_witold_salwach.jpg

Wykład nr 6

22 października 2021 roku o godzinie 9.15 miał miejsce kolejny wykład online z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu". Tym razem spotkaliśmy się z Jarosławem Fidlerem – General Managerem w Toyota Motor Manufacturing Polska SP. z o. o. 

O Prelegencie:

toyota.jpg

Jarosław Fidler – General Manager w Toyota Motor Manufacturing Polska SP. z o. o.
Z Toyotą związany od 2002 r. Aktualnie zarządza obszarami związanymi z Systemem Zarządzaniem Produkcją (TPS) oraz Szkoleniami Korporacyjnymi dla obu lokalizacji (Wałbrzych, Jelcz-Laskowice). Wcześniej pełnił rolę Managera działów produkcyjnych: Kuźnia i Odlewnia w Wałbrzychu.
W swojej codziennej pracy realizuje zadania związane z Rozwojem Zasobów Ludzkich oraz Rozwojem Systemów Zarządzania.
Prywatnie interesuje się muzyką – audiofilsko, filozofią oraz turystyką górską (w tym szczególnie koszenie trawników wysoko położonych).
Właściciel trzech psów, dwóch kotów i niezliczonej liczby ryb w strumyku.

Wykład nr 5

27 maja 2021 roku o godz. 11.15 miał miejsce kolejny wykład online z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu", który poprowadził Andrzej Diakun - twórca grupy kapitałowej ELEKTROTIM.

O Prelegencie:

andrzej_diakun.png

Andrzej Diakun - specjalista w zakresie elektrotechniki i zarządzania przedsiębiorstwem. Twórca Grupy Kapitałowej ELEKTROTIM i współtwórca Polskiego Stowarzyszenia Elektroinstalacyjnego. Przez 21 lat był Prezesem ELEKTROTIM SA. Obecnie jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej SONEL SA.

Wykład nr 4

23 marca 2021 r. o godz. 17.05 miał miejsce kolejny kolejny wykład online z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu", który poprowadził Martin Teply - Dyrektor w AGRO-Terminal Heidenau.

Temat wykładu: "Logistyka w agrobiznesie XXI w. na przykładzie AGRO-Terminalu w Heidenau".

Prelegent:                                                                                                                                                                                            Martin Teply - Dyrektor w AGRO-Terminal Heidenau.

Wykład nr 3

9 marca 2021 r. o godz. 15.00 miał miejsce kolejny wykład online z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu", który poprowadził Piotr Kuś - Wiceprezes Zarządu Wielton S.A.

Tytuł wykładu: "Zarządzanie operacyjne"

Poruszane zagadnienia:

  • Rola operacji w organizacji / firmie / korporacji. Czynniki kluczowe w zarzadzaniu operacyjnym
  • Zarzadzanie zasobami: ludzie / urządzenia / maszyny / jakość
  • Metody kontroli skuteczności procesów nadzorczych w operacjach

Prelegent:                                                                                                                                                                                              Piotr Kuś - Wiceprezes Zarządu Wielton S.A.

Wykład nr 2

12 stycznia 2021 r. o godz. 17.00 miał miejsce kolejny wykład online z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu", który poprowadził Marek Pasztetnik - Prezes Zarządu Zachodniej Izby Gospodarczej. 

Tytuł wykładu: "Izby Gospodarcze jako instytucje otoczenia biznesu"
Plan wystąpienia:

  • Rola izb gospodarczych w otoczeniu biznesu
  • W jaki sposób i czy warto korzystać z doświadczeń innych krajów.Przykład Niemiec i Wielkiej Brytanii
  • Współpraca nauki z biznesem to początek czy koniec drogi
  • O korzyściach ze współpracy (nauka i biznes)
  • Znane i nieznane fakty w obszarze tzw. przepisów na sukces

Prelegent:
Marek Pasztetnik - Prezes Zarządu Zachodniej Izby Gospodarczej – Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Doradca Prezydenta Pracodawców RP, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Konkursu „Dolnośląski Gryf-Nagroda Gospodarcza”. Członek unijnej sieci informacyjnej Team Europe.

Wykład nr 1

2 grudnia 2020 r. o godz. 13.15 miał miejsce pierwszy wykład z cyklu "Praktyczna Strona Biznesu" pt. "Zarządzanie problemami w Kulturze Ciągłego Doskonalenia Procesów" prowadzony przez Aleksandrę Turant z CPI Group Manager RONALGroup, Absolwentkę PWr. 

Plan wystąpienia:

  • Kultura Ciągłego Doskonalenia
  • Czym jest problem?
  • Rozwój Kultury Ciągłego Doskonalenia a dojrzałość Organizacji
  • Źródła informacji o problemach
  • Klasyfikacja problemów
  • Typowe błędy w pracy z problemami
  • Poziomy oporu w rozwiązywaniu problemów
  • Cztery filary Systemu Zarządzania Problemami

Dyskusja:

  • Różnice międzykulturowe  jak dostosować się do pracy w zespołach międzynarodowych?
  • Podejście do człowieka w organizacji – zdehumanizowane, zindywidualizowane czy standardowe?
  • Czy dyscyplina i standaryzacja, szczególnie w obszarze problemów ludzkich, są zawsze dobrym podejściem?

Wykład został zorganizowany dzięki uprzejmości dr. Jerzego Tutaja z Katedry Organizacji i Zarządzania.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję