W ostatnich tygodniach ukazały się aż trzy publikacje naszych pracowniczek w wydawnictwie Routledge. Dr Beata Bajcar, dr Asha Thomas i prof. Sylwia Przytuła opublikowały tam swoje monografie. Serdecznie gratulujemy!
- dr Beata Bajcar (2024) - Understanding Procrastination at Work. Individual and Workplace Perspectives. Routledge. Book series: Routledge Advances in Management and Business Studies. https://doi.org/10.4324/9781003422860
- dr Asha Thomas (2024) - Knowledge Management, Leadership, and Innovation in Digital Transformation Navigating the Future of Organizations. Routledge. Book series: Routledge Studies in Innovation, Organization and Technology. https://doi.org/10.4324/9781032614700
- dr hab. inż. Sylwia Przytuła, prof. uczelni, Łukasz Sułkowski*, Konrad Kulikowski* (2025) - Human resource management in higher education institutions. An international perspective. New York: Routledge, https://doi.org/10.4324/97810034584255
Monografia dr Beaty Beaty Bajcar stanowi teoretyczne i empiryczne studium zjawiska prokrastynacji (tj. ociągania się, odwlekania czegoś na później) w warunkach pracy, nakreślając obraz zjawiska w kontekście organizacji i zarządzania. Przedstawia ona systematyczny i kompleksowy przegląd stanowisk teoretycznych i wyników badań empirycznych dotyczących prokrastynacji ogólnej i prokrastynacji w warunkach pracy, a także proces empirycznej weryfikacji struktury prokrastynacji w pracy, narzędzi jej diagnozy, podmiotowych i organizacyjnych źródeł oraz mechanizmów wyjaśniających w polskim kontekście organizacyjnym.
Monografia dr Ashy Thomas dotyczy zarządzania wiedzą, przywództwa i innowacji w transformacji cyfrowej. Książka ta omawia zarządzanie wiedzą (Knowledge Management, KM), przywództwo i innowacje jako filary przyspieszonego wzrostu w kontekście transformacji cyfrowej. Łącząc badania jakościowe, oparte na wywiadach z liderami KM, oraz analizę ilościową, książka ta bada kluczowe czynniki i bariery w KM oraz podkreśla krytyczne umiejętności przywódcze KM.
Monografia prof. Sylwii Przytuły dotyczy praktyk zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) w instytucjach szkolnictwa wyższego.