16 czerwca o godzinie 13.15 zapraszamy na spotkanie z Jackiem Wieczorkowskim - Kierownikiem Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta (CX), który opowie o emocjach i języku w świecie biznesu.
Temat pierwszej części spotkania :
Podróż bardzo sentymentalna, czyli o znaczeniu emocji w mapowaniu ścieżek klientów
Miejsce spotkania:
Wydział Zarządzania, budynek B-1, sala 308
Opis wystąpienia:
Upadki mitów bywają bolesne i głośne – zwłaszcza tych powtarzanych od wieków. Tym razem zanosi się na prawdziwy nokaut, którego nie powstydziłby się Mike Tyson w najlepszej formie, a o którym Artur Szpilka może tylko pomarzyć. W niebieskim narożniku „ekonomia behawioralna”, w czerwonym „ekonomia klasyczna” – pierwsza runda, gong, starcie... I mamy decydujący cios z jednorożca – Adam Smith, zgodnie z oczekiwaniami bukmacherów i ku uciesze tłumów, ląduje na deskach i bezpowrotnie traci mistrzowski pas. Największym przegranym tej walki okazuje się jednak jego teoria „homo economicus”. Szkodliwy mit, który postrzegał człowieka (i konsumenta) jako robota podejmującego wyłącznie rozsądne, skalkulowane decyzje, oparte o logikę i maksymalizację zysków. Po tym spektakularnym nokdaunie, nadszedł wreszcie czas, aby emocje dumnie wkroczyły na biznesowe salony i odzyskały należne im miejsce. Bez zrozumienia i świadomego projektowania emocji klientów, nasz biznes będzie jak emerytowany bokser, który dostał za dużo ciosów w głowę – niedowidzący i niedosłyszący potrzeb klientów, a przez to skrajnie nieskuteczny. Jeśli ta bokserska metafora do Ciebie nie przemówiła, to powiem wprost – podczas naszego spotkania spróbuję Cię przekonać, że każda „podróż klienta” od emocji się zaczyna i na emocjach kończy.
Temat drugiej części spotkania:
Słowa mają moc, czyli język w służbie biznesu!
Która stwierdzenie jest Ci najbliższe?
- Potrafił(a)bym napisać wiersz, tekst piosenki, powieść.
- Potrafił(a)bym stworzyć tekst instrukcji, regulaminu lub innego dokumentu formalnego.
- Moim żywiołem są precyzyjne podpowiedzi i potrafię prowadzić do celu lepiej niż Krzysztof Hołowczyc.
- Potrafił(a)bym skutecznie wytłumaczyć swojej babci lub dziadkowi jak odebrać paczkę w paczkomacie.
- Nie lubię marnować słów – piszę tylko tyle, ile jest potrzeba i ani słowa więcej.
Niezależnie, którą odpowiedź wybrałaś/wybrałeś – mam dla Ciebie dwie wiadomości. Tradycyjnie: dobrą i złą. Zła jest taka, że od potrzeby skutecznej (oby!) komunikacji w swojej pracy nie uciekniesz. Dobra wiadomość jest jednak taka, że język to elastyczna bestia i wszyscy znajdą w nim coś dla siebie. Dla jednych język będzie niczym malarska paleta, którą wymalują najlepsze emocje na twarzach odbiorców, a dla innych jak klucz dynamometryczny, który zapewni słowom niespotykaną wcześniej precyzję. Zapraszam Cię na mały spacer po prostym języku, języku perswazyjnym, UX writingu, a może nawet zahaczymy o copywriting 😉 Podczas naszego spotkania porozmawiamy też o mitycznym już CTA, ale także o komunikacji, która buduje relacje. Wszystko po to, abyśmy na język spojrzeli jak na istotne, ale wciąż niedoceniane, narzędzie naszej pracy. Słowa mają moc. Przekonaj się o tym!
O Prelegencie:
Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta (CX)
Wyznawca i propagator ekonomii behawioralnej, ewangelista Customer Experience, żarliwy krytyk koncepcji „homo economicus”. Twierdzi, że każde doświadczenie zaczyna i kończy się na emocjach. Z biznesowych cytatów najbardziej lubi ten Richarda Bransona: “Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów”. Konsekwentnie powtarza, że rolą CX nie jest sprzedawanie, ale ułatwienie kupowania. W branży bankowej od 2004 roku - od samego początku związany z jakością obsługi, a od kilku lat z obszarem CX/UX. Doświadczenie w bankowości zdobywał m.in. w Banku Millennium, AIG Bank Polska, Getin Noble Bank oraz Santander Consumer Bank. Trener, mentor, konsultant prostego języka, juror w międzynarodowych konkursach Customer Centricity oraz prelegent na konferencjach branżowych.